5 posts / 0 nowych
Ostatni wpis
gość (anonim)
Obrazek użytkownika angela135
Ryanair odszkodowanie za odwołany lot
Chciałbym poprosić o pomoc w sprawie odwołanego lotu. W sobotę (18.04) wracałem z Bergamo do Modlina linią Ryanair (wylot o 21:00). Czekaliśmy na samolot z Modlina i już na lotnisku dowiedzieliśmy się, że nasz wylot jest opóźniony z przyczyn atmosferycznych, a potem, że lot został odwołany. Podobno ten samolot z Modlina, który miał nas tam zabrać z powrotem, został przekierowany do Bolonii. Ważne jest to, że niby przyczyną były warunki atmosferyczne, a był to jedyny lot odwołany tego dnia na lotnisku. Wszystkie inne loty były realizowane albo na bieżąco lub z opóźnieniem. Wszyscy udaliśmy się do punktu biletowego Ryanaira, gdzie każdemu proponowano albo zwrot za niewykorzystane bilety lub zmianę trasy. Obsługiwały nas dwie kobiety, ludzi było prawie 200 osób, ogólnie totalne zamieszanie. Mnie i mojej rodzinie (łącznie 3 osoby) zaproponowano następujące opcje: 1. wylot w niedzielę o 10:30 z Bolonii do Wrocławia 2. wylot w niedzielę o 13:45 do Barcelony i w poniedziałek lot z Barcelony do Modlina 3. wylot w niedzielę o 17:30 z Rzymu do Modlina. Wybraliśmy opcję nr 3 (lot z Rzymu), nie zaproponowano nam żadnego jedzenia, picia, noclegu lub transportu do stolicy Włoch, chociaż o to pytaliśmy. Panie twierdziły, że one nic nie wiedzą na ten temat. Następnie o 1:00 w nocy wsiedliśmy w busa do Mediolanu, potem o 5:42 w pociąg do Rzymu, a dalej busem na Ciampino i powrót do Modlina prawie dobę po planowanym terminie. Posiadam wszystkie rachunki (bilety na autobusy, pociąg, wydatki na jedzenie). W jaki sposób mogę dochodzić odszkodowania za odwołany lot oraz zwrotu poniesionych wydatków? Gdzie należy napisać? W jakim języku? Jaka jest szansa na odszkodowanie za odwołany lot do 1500 km (250 EUR). Zakładam, że Ryanair będzie twierdził, że przyczyną odwołania były warunki pogodowe, ale dlaczego inne loty tego przewoźnika były wykonywane bez przeszkód?(lub z lekkim opóźnieniem). Bardzo proszę Was o wszelkie porady, podpowiedzi i sugestie co mam robić.
angela135 (anonim)
Obrazek użytkownika angela135
Proszę zgłosić się do firmy

Proszę zgłosić się do firmy FLYCOVER - bezpłatnie analizują sprawy, warto skorzystać z takiej fachowej pomocy

Obrazek użytkownika Leszek.Warszawa
Offline
Ostatnio był(a): 8 h 34 min temu
Dołączył: czwartek, luty 6, 2014 - 05:07
Mam pytanie do osób

Mam pytanie do osób obeznanych w temacie: Czy przysługuje mi odszkodowanie za lot odwołany z powodu strajku (Ryanair, 7 grudnia, Marsylia - Alicante)? O odwołaniu lotu dowiedziałem się poprzedniego dnia, już po wydrukowaniu karty pokładowej. Na Ryanair czat pracowniczka zaproponowała mi połączenie alternatywne: Z Marsylii miałem lecieć dzień później do Charleroi i po 7 godzinach dalej do Alicante. Zgodziłem się z braku lepszego rozwiązania. Niestety, pani z czatu pierwszy odcinek lotu wystawiła na 8.12, zaś drugi, omyłkowo na 7.12. Więc znowu żmudne połączenie na czacie (kilkakrotnie z jakiegoś powodu zrywane). Na szczęście data została zmieniona. Wiem że w wypadku strajku szanse są nikłe. Wypełniłem stosowny formularz na stronie Ryanair - odpowiedź odmowna, jak łatwo się domyśleć przyszła niemal natychmiast. Sprawę przekazałem do jednej z firm pośredniczących w odszkodowaniach. Jak myślicie: Jest jakaś szansa na odszkodowanie?

Obrazek użytkownika retro1199
Offline
Ostatnio był(a): 5 dni 3 h temu
Dołączył: wtorek, Marzec 25, 2014 - 08:10
Leszku, to odwołanie było

Leszku, to odwołanie było spowodowane strajkiem kontrolerów francuskich, z czym linia nie ma nic wspólnego i są to tzw. nieprzewidziane okoliczności, które całkowicie zwalniają linie z odpowiedzialności. I tak w przypadku Ryanaira dobrze, że zaoferowali alternatywne połączenie.

Obrazek użytkownika Leszek.Warszawa
Offline
Ostatnio był(a): 8 h 34 min temu
Dołączył: czwartek, luty 6, 2014 - 05:07
Cóż, mi się też tak wydaje.

Cóż, mi się też tak wydaje. Zresztą, ogólny bilans moich lotów Ryanairem nie jest zły. Na 51 moich lotów tą linią tylko jeden odwołany, jeden przekierowany (silna mgła w Modlinie, zapewniono transport zastępczy) i jedno wielogodzinne opóźnienie (wichura nad Santorini, dali vouchery do bufetu). Myślę że gdyby to była "tradycyjna" linia, bilans tej liczby lotów wcale nie byłby lepszy. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem, a nie web-robotem i zapobiega wysyłaniu spamu.